Your browser does not support JavaScript and this application utilizes JavaScript to build content and provide links to additional information. You should either enable JavaScript in your browser settings or use a browser that supports JavaScript in order to take full advantage of this application.
Item Display - Le curriculum et ses logiques : une approche contextualisée pour analyser les réformes et les politiques éducatives
Skip navigation
Navigation Menu
Library Catalog
New acquisitions
Find It Fast!
I Need Material
Library Info
My Account
Contact Us
Contextual Navigation Menu
Go Back
New Search
Change Display
Print or send the titles kept
Logout
record 1 of 1 for search
791577
Change Display
A Look Inside
Buy now
Find more by this author
Nearby items on shelf
Item details
Catalog Record
Bibligraphic Information
Title
Le curriculum et ses logiques : une approche contextualisée pour analyser les réformes et les politiques éducatives
Author
Depover, Christian
Publisher:
L'Harmattan,
Pub date:
DL 2005
Pages:
(197 p.)
Number of items
1 copie(s) available .
: On request
: Open access
: E-ressource available on-site
Holdings
Holdings
Central Library
Number of copies
Material
Status
Location
Unavailable on the shelves
Call number : 379 / 1018
1
Book
Assumed lost
Availabe SRL
Available soon
Being acquired by the library
Being fixed/mended
Being returned to standard shelving location
Being transferred between libraries
Claims lost
Dans les échanges
Lost
Material at the bindery
Material has been checked/charged out
Newly acquired
Not Available
On Order
On hold for someone
Search in progress for item
Unknown
Waqf
Withdrawn from the collection
available
user fast added item
Internet
Intranet
Invalide
Magazine space
Open Access
Periodical room
Periodical storeroom
Rares
Reserves
UNKNOWN
MARC Record
Le curriculum et ses logiques : une approche contextualisée pour analyser les réformes et les politiques éducatives
Depover, Christian
ISBN:
2-7475-9145-X
Subject category:
SHS
096:
379
Dewey class number:
379
Other class number:
379
Personal Author:
Depover, Christian
Title:
Le curriculum et ses logiques : une approche contextualisée pour analyser les réformes et les politiques éducatives / Christian Depover et Bernadette Noël
Publication info:
Paris : L'Harmattan, DL 2005
Physical descrip:
(197 p.)
Series:
(Éducation & formation. Série Références)
Bibliography note:
Bibliogr. p. 181-187
Summary:
L'ouvrage analyse les finalités éducatives et les logiques de chaque réforme. Le rôle de l'éducation, l'efficacité pédagogique ou l'accès à l'éducation sont étudiés. L'ensemble permet d'aider les professionnels de l'éducation à la mise en place d'un plan d'éducation et de formation. Une étude réalisée à partir de diverses expériences internationales, en Finlande, aux Etats-Unis ou au Chili.
Added author:
Noël, Bernadette Auteur
957:
ENSEIGNEMENT / CURRICULUM
957:
ENSEIGNEMENT / REFORME
Share
|
Continue search in:
Google Scholar
Taylor & Francis
Cairn.Info
OpenEdition
Jstor
Library Info
The Library
Location
Signboard
Membership
More information
Contextual Navigation Menu
Go Back
New Search
Change Display
Print or send the titles kept
Logout