Your browser does not support JavaScript and this application utilizes JavaScript to build content and provide links to additional information. You should either enable JavaScript in your browser settings or use a browser that supports JavaScript in order to take full advantage of this application.
Item Display - Interactions langagières et apprentissage des langues dans des contextes spécifiques
Skip navigation
Navigation Menu
Library Catalog
New acquisitions
Find It Fast!
I Need Material
Library Info
My Account
Contact Us
Contextual Navigation Menu
Go Back
New Search
Change Display
Print or send the titles kept
Logout
record 1 of 1 for search
776143
Change Display
A Look Inside
Buy now
Nearby items on shelf
Item details
Catalog Record
Bibligraphic Information
Title
Interactions langagières et apprentissage des langues dans des contextes spécifiques
Author
Publisher:
Peter Lang,
Pub date:
cop. 2022
Pages:
(171 p.)
Number of items
1 copie(s) available .
: On request
: Open access
: E-ressource available on-site
Holdings
Holdings
Central Library
Number of copies
Material
Status
Location
Unavailable on the shelves
Call number : 408.0071 / 203
1
Book
Assumed lost
Availabe SRL
Available soon
Being acquired by the library
Being fixed/mended
Being returned to standard shelving location
Being transferred between libraries
Claims lost
Dans les échanges
Lost
Material at the bindery
Material has been checked/charged out
Newly acquired
Not Available
On Order
On hold for someone
Search in progress for item
Unknown
Waqf
Withdrawn from the collection
available
user fast added item
Internet
Intranet
Invalide
Magazine space
Open Access
Periodical room
Periodical storeroom
Rares
Reserves
UNKNOWN
MARC Record
Interactions langagières et apprentissage des langues dans des contextes spécifiques
ISBN:
978-3-631-82591-4
Geographic area code:
ff----- e-fr---
Subject category:
OM
096:
370
Dewey class number:
408.00710610905
Other class number:
408.0071
Title:
Interactions langagières et apprentissage des langues dans des contextes spécifiques / Sandoss Ben Abid-Zarouk, Abdelouahad Mabrour, Latifa Kadi-Ksouri,...[et al.] ( eds.)
Publication info:
Berlin : Peter Lang, cop. 2022
Physical descrip:
(171 p.)
Series:
(Etudes de linguistique, littérature et art,ISSN2196-9787 ; 55)
Summary:
Recueil de contributions issues de deux colloques s'intéressant aux interactions langagières et à l'apprentissage des langues dans des contextes particuliers, notamment dans le cas de jeunes issus de l'immigration maghrébine fréquentant l'université
Summary:
Cet ouvrage regroupe les réflexions de linguistes et de sociolinguistes sur les interactions langagières et de l'apprentissage des langues dans des contextes spécifiques. Après la seconde journée d'études organisée par le Laboratoire des Sciences Interuniversitaire de l'Éducation et de la Communication sur cette thématique, se tenait à l'université Chouaïb Doukkali, le colloque intitulé "L'université en contexte plurilingue: pratiques, contraintes, défis". Il se propose de comprendre le rôle de la langue maternelle des jeunes issus de l'immigration maghrébine. De ces deux évènements, on a regroupé les communications ayant comme dénominateur commun l'identification des facteurs d'une interaction optimale dans le cas de l'apprentissage des langues en fonction des différents contextes. (4e de couverture)
Funding information:
University of Haute-Alsace
Share
|
Continue search in:
Google Scholar
Taylor & Francis
Cairn.Info
OpenEdition
Jstor
Library Info
The Library
Location
Signboard
Membership
More information
Contextual Navigation Menu
Go Back
New Search
Change Display
Print or send the titles kept
Logout